Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2009

ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ ΝΙΚ.ΜΠΑΚΟΛΑΣ
Πάρεδρος Παιδ.Ινστ.-Επιθεωρητής
Dip.Ed.,B.Ed., B.Pol.Sc.,ProDr.Ed.(3952/82ΔΙΚΑΤΣΑ)
Γούναρη 42,Αγία Παρασκευή,153.43. Αθήναι.
Τηλ.210-6006134 —Τηλ-FAX 210-6031874, κ.6974771776


Γεωργάνοι Λάκκας Σούλη 20-9-07


Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΘΗΝΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ.


Πολλά πράγματα που τα νομίζουμε σημερινά, έχουν παλαιάν ιστορίαν.
Μετά το θλιβερό 1897 επισημαίνεται ή μακροχρόνια έντονη επίδραση της ξένης θολοκουλτούρας, που ο Ίων Δραγούμης καταγράφει ως « ανακατοσούρα».
Αυτή η ανακατοσούρα ξεκίνησε από το 1821 που έγινε επανάσταση μέσα στην επανάσταση και συνεχίστηκε, αμέσως μετά την δολοφονία του Καποδίστρια με τον έλεγχο του προσανατολισμού της Παιδείας και της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Σε αυτόν τον συνεχή πολιτιστικό πόλεμο οι Ηπειρώτες στην αρχή με τον Γεννάδιο και τον Κλωνάρη και αργότερα με τους Ευεργέτες και ιδιαίτερα με τα Αρσάκεια σχολεία, αντιστάθηκαν στην δυτική ξενομανία των εδώ Γραικύλων.
Η αποκοπή της Ελλαδικής Εκκλησίας, όπως και της Εκκλησίας της Ιονίου Πολιτείας από το Οικουμενικό Πατριαρχείο , οδηγούσε στον θάνατο της Παραδόσεως .
Τότε προσπάθησαν να επιβάλουν Ανθελληνική φράγκικη Παιδεία, ανθελληνικά φράγκικα σχολικά βιβλία, γελοιοποίηση του κλήρου με θεατρικές παραστάσεις, ανταρσία κατά των θεσμών, εκδηλώσεις των νέων κατά των γονέων ,κ.λ.π..
Επισημαίνεται σήμερα, η σωτήρια επέμβαση της Ριζαρείου Σχολής και έρχεται στη επιφάνεια με αναλύσεις, ο πανηγυρικός Λόγος του Αγίου Νεκτάριου που έγινε στη Ριζάρειο για τον ΄Άγιο Γεώργιο των Ιωαννίνων, τον Φουστανελά, που αναδημοσίευσε το περιοδικό «Ηπειρωτική Εταιρεία».
Εκείνα τα δύσκολα χρόνια της Ελλαδίτσας, που αλώνιζαν οι ξένες προπαγάνδες το Ηπειρώτικο πνεύμα βρήκε στήριξη και συνάντηση στην «Φιλορθόδοξη Εταιρεία» και στους Πρωτομάρτυρες του Ελλαδικού Κράτους, Κοσμά Φλαμιάτο και Χριστόφορο Παπουλάκο.
Ιδιαίτερη επίδραση πνευματική, άσκησε και ο Μακρυγιάνης, με τους αγώνες του, την ζωή του και τα γραπτά του που έχουν ξεκίνημα και ρίζες Ηπειρώτικου πνεύματος.
Όλα αυτά μαζί με άλλες Εταιρείες αποτελούν το ιστορικό υπόβαθρο της ΄Ίδρυσης ,του Ηπειρωτικού Κομιτάτου πρώτα το 1896 και μετά της μετατροπής το 1906 σε Ηπειρωτική Εταιρεία Αθηνών.
Είναι από τα λίγα ιστορικά Σωματεία που επιβίωσαν και τα οποία δέχτηκαν και επιθέσεις και προσπάθειες διεισδύσεως.
Υπάρχει σήμερα μια « ανακατοσούρα» όπως την εννοούσε , ο ΄Ιων Δραγούμης, μέσα στην Ηπειρωτική Εταιρεία και είναι χρέος όλων μας να αποκαταστήσωμε την Ελληνορθόδοξη πολιτιστική αποστολή της, με καθαρό Ρωμαίϊκο φρόνημα. Κάποιοι θρασύδειλοι απείλησαν.
Μήπως νομίζουν ότι βρήκαν τον στόχο τους;
Πρόσφατα αφιέρωσα πολύ χρόνο σε μεγάλες βιβλιοθήκες του Λονδίνου και βρήκα πολλές Γραικυλίστικες με όνομα απόψεις. Αλλά ως ελπίδα για το ξύπνημα της Ρωμηοσύνης μου τράβηξε το έντονο ενδιαφέρον η εικόνα του Αγίου Αλβανού στο Ορθόδοξο μεγάλο μοναστήρι του Αγίου Ιωάννη του Βαπτιστή στο ESSEX.
Και πήγα εκεί μετά από την μοιρασμένη Δερύνεια του Ισαάκ και του Σολωμού,
μετά από προσκύνημα στο κρυσφύγετο του Αυξεντίου και στο Σταυροβούνι, μετά από το άνοιγμα καρδιάς και ψυχής οικογενειών προσφύγων,όπως του κ. Πελεκάνου και του κ. Ερωτοκρίτου, μετά από επισκέψεις σε σχολεία και στέκια ή λέσχες Εκπαιδευτικών.
Ο Ελληνισμός αντιστέκεται στη ανακατοσούρα και περισσότερο ο εξωελλαδικός.
Η Ηπειρωτική Εταιρεία, ιδρύθηκε στην μικρή Ελλαδίτσα για το σκλαβωμένο Ρωμαίικο και βοήθησε τότε στη διάλυση της θολοκουλτούρας.
΄Εχει χρέος να επανέλθει στο προσκήνιο με θέσεις

Δημοσιεύτηκε, χωρίς όνομα ,την 26-9-07 από τον Πρωϊνος Λόγος Ιωαννίνων

Δεν υπάρχουν σχόλια: